Bir dropshipping yani stoksuz satış işletmesi kurmanız girişimcilik yolunda atacağınız ilk büyük adım olabilir.

Dropshipping Nedir?

Nasıl mı?

Müşterilerinize belirli bir ürünü satabilir, ürün fiyatlarınızı bizzat belirleyebilir veya kendi markanızı pazarlayabilirsiniz. Hatta ürününüz gerçek bir müşteriye satılıncaya kadar stoklar için ödeme yapma zahmetine katlanmanız da gerekmez. Bu işe atılmayı kafaya koyduysanız çok çalışmayı göze almalısınız, ancak bu şekilde başarılı bir marka oluşturabilirsiniz.

Bu yazıda dropshipping iş modeline ve bu işe atılmanın gerektirdiği tüm süreçlere ilişkin bilgilere yer verecek; dropshipping kavramının ne anlama geldiğini, bu alana ilişkin en doğru iş fikirlerini nasıl bulacağınızı ve dropshipping işine nasıl başlayabileceğinizi ayrıntılarıyla açıklayan sağlam bir iş planı ile karşınızda olacağız.

 

Dropshipping yani stoksuz satış, işletmelere herhangi bir stok kaydı tutmadan mağaza işletme olanağı tanıyan son derece etkili bir iş modelidir. Bu sistemde satış yaptığınız an tedarikçi firmanız satışa konu olan ürünü depolarından çıkarır ve doğrudan müşterinizin kapısına gönderir. Sistemin sunduğu en büyük kolaylık işletme sahiplerinin hayatında ürün muhafazası, paketleme, ambalaj veya nakliye konularına ilişkin en ufak bir endişeye yer bırakmamasıdır.

 

Dropshipping iş modelinin üç temel öğesi vardır: tedarikçi/üretici, perakendeci (yani siz) ve müşteri.

Burada tedarikçinin rolü ürün yaratmak, stok kaydı tutmak, perakendeci adına müşterilere satın alınan ürünü göndermek, kusurlu ürünleri değiştirmek ve gerektiğinde ürün stoklarını yenilemektir. Tedarikçi firmalar satılamadığı durumda elinde kalacak ürün riskini de göz önünde bulundurarak stoklarındaki herhangi bir ürünü toptan fiyatına perakendeciye satmaktadırlar.

Bu iş modelinde perakendeci yani siz, tedarikçinize ait ürünleri kendi kuracağınız web sitesi üzerinden kendinize ait marka adı altında bir araya getirip satışını gerçekleştirebilir. Bu ürünlerin seçiminden de pazarlanma sürecinden de perakendeci olarak siz sorumlu olursunuz. Buna ek olarak müşteri sorun ve şikayetlerini sağlıklı bir biçimde yönetmek de sizin görevinizdir.

Dropshipping iş modelinin son aşamasında ise müşterinin ürünleri doğrudan sizden, yani perakendeciden satın alması yer alır. Sürece dair soru veya sorunların ortaya çıkması durumunda da ürünü satın aldıkları satıcıyla yani bizzat sizinle iletişim kurarlar.

 

Dropshipping iş modeli, işletme sahiplerine nakliye ve üretim masraflarını bertaraf edebilme imkanı vermesinden ötürü en karlı işletme modellerinden biri sayılabilir. Doğru tedarikçileri bulduğunuz an hiç vakit kaybetmeksizin kara geçersiniz. Kar marjı hesaplayıcı araçlar kullanarak işletme karınızı hesaplayabilir, bu sayede doğru yolda olup olmadığınıza dair sağlam bir fikir elde edebilirsiniz.

 

Dropshipping risk oranı düşük bir iş modelidir. Ürün maliyetleri açısından bakıldığında çok daha avantajlı olursunuz, çünkü yalnızca müşterilere sattığınız- yani bedelini çoktan almış olduğunuz- ürünler için ödeme yaparsınız. Ürün geliştirme, satışı yapılan veya henüz satılmayan ürünlere ilişkin envanter kaydı tutma, söz konusu ürünleri muhafaza etme vb. işlerden doğacak maliyetlerle ilgilenmek zorunda kalmaz ya da paketleme veya nakliye işinden doğacak çalışan maliyetlerinin ağır yükü altında ezilmezsiniz. Yalnızca akşamlarınızı veya hafta sonlarınızı ayırarak kendi dropshipping işletmenizi kurabileceğinizi düşünürsek bu iş modeli ile girişimcilik dünyasına harika bir giriş yapmanız da mümkün olacaktır. Ancak, satışlara başlamanız durumunda her gün belirli bir süreyi bu işe ayırmanız gerekeceği gerçeğini de aklınızdan çıkarmamalısınız. Neyse ki sipariş sürecine ilişkin adımların çoğu otomatikleştirilebili ve pek çok işi tek bir tuşla halletmeniz mümkün olacaktır. Dropshipping iş modelinin sunacağı fırsatlar sonsuzdur, tek yapmanız gereken cesaretinizi toplayıp o ilk adımı atmaktır.

 

 

Dropshipping girişimcilerin gözdesi olmaya aday bir iş modelidir.

Neden mi?

 

Yeni bir işe atılmak heyecan verici bir süreçtir. Bu sayede yepyeni fikirlere ulaşır, yaratıcılığınızın sınırlarını zorlar ve farklı deneyimlere kucak açarsınız. Eğer her gün 9-5 çalıştığınız ve tüm enerjinizi adeta emen iş hayatınızdan çoktan sıkılmaya başladıysanız, bu iş modelinin hiç vakit kaybetmeden yönelebileceğiniz en yaratıcı satış kanallarından biri olduğunu unutmayın.

 

Dropshipping ek iş olarak yapıldığında ciddi miktarlarda para kazandırır. Çünkü dropshipping ile satış fiyatlarınızı bizzat kendiniz belirleyebilir ve satış sürecini kontrol altında tutabilirsiniz. Pazarlama stratejileriniz ne kadar iyi olursa ürün satışından elde edeceğiniz gelir de o denli fazla olacaktır.

 

Dropshipping iş modelinde ürünleri müşterilerinize sizin adınıza yollayacak olan taraf tedarikçi firmadır. Yani nakliye süreci tedarikçinin sorumluluğundadır. Perakendeci olarak sizlerin bu iş için ayrı bir iş yükünün altına girmenize gerek yoktur.

 

Dropshipping işinde stok kaydı tutmanıza gerek yoktur. Tedarikçi firma bu konuda da imdadınıza yetişecektir. Yani bir depo kiralayıp satışını yapacağınız ürünleri orada muhafaza etmeniz gerekmez. Bu, kayda değer miktarda bir masraftan kurtulmanız anlamına gelir-özellikle de satışı yapılmayan ürünlerin stok kayıt maliyetleri ve depolama masrafları göz önüne alındığında bu mükemmel bir fırsattır.

 

Kariyerinizi bizzat kontrol etme şansına sahip olmak istemez miydiniz? İş unvanınızın ne olacağına, hangi işi yapacağınıza veya gününüzü nasıl geçireceğinize karar vermede özgür olacağınız gerçeği sizi de heyecanlandırmaz mı? Düşünsenize! Dropshipping işine atılırsanız, tek patronunuz müşterileriniz olacak.

 

Elbette. Başarılı satıcıların/perakendecilerin çoğu gibi sizler de dropshipping yoluyla para kazanabilirsiniz. Dropshipping, tutkunu olduğunuz ürünleri bulmanıza ve bunları satacağınız bir işletme kurmanıza olanak tanır. Ürün satmaya yönelik bu güçlü motivasyonla tanıtım ve pazarlama konularına çok daha fazla kafa yoracak, böylesi bir çabanın nihai sonucu olarak da karınızı her geçen gün artıracaksınız.

 

Bazen evet bazen ise hayır. Dropshipping, harcadığınız zamanın ve yatırdığınız paranın hakkını verecek bir iş modelidir. Ancak bu çevrim içi işe yeterli miktarda zaman ayıramazsanız, beklenen sonucu vermeyecektir. Dropshipping işi bir mağaza kurmanızı, ürün temini için ithalat veya ihracat gibi ticari faaliyetlere girişmenizi, fiyatlandırma stratejinizin ne olacağına karar vermenizi ve satış yapmaya başlamış olmanızı gerektirir.Takdir edersiniz ki tüm bunlar zaman alacak işlemlerdir. Bu nedenle yeterince çaba göstermezseniz, hiçbir şey elde edemezsiniz.

 

Dropshipping işletmenizi sıfırdan kurmak istemiyorsanız, bir pazarlama satış sitesi olan Exchange üzerinden kolaylıkla satılık bir dropshipping işletmesi bulabilirsiniz. Exchange, hem sağlıklı bir biçimde işlemekte olan bir işe yatırım yapmak hem de bunu yaparken yeni bir işin kurulum aşamasına yönelik sancılı aşamaları atlayıp doğrudan pazarlamaya başlamak isteyen girişimciler için satışa sunulan mağazaların listelendiği herkese açık bir pazardır. Exchange, sizlere bütçenize ve ilgi alanlarınıza bağlı olarak seçim yapabilme imkanı veren makul fiyat aralığına ya da nişe sahip e-ticaret işletmeleri de dahil olmak üzere eşi benzeri olmayan bir çevrim içi mağaza koleksiyonuna sahiptir. Bu nedenle, satılık bir dropshipping işletmesi arayışında iseniz, Exchange’in sizin için biçilmiş kaftan olacağını söyleyebiliriz.

Ancak mağaza satın alma sürecinde maliyeti, tasarımı, web sitesinin yaşını, mağazanızın size ne kadar para kazandıracağını, seçtiğiniz nişin popülaritesini, tabii tutulduğu cezai işlemleri ve ait olduğu sektörü mercek altına aldığınızdan emin olmalısınız.

 

Gerçek şu ki bu işte ne sattığınız son derece önemlidir. En iyi iş fikrini bulabilmek için kayda değer miktarda zaman harcamayı da göze almalısınız. Çoğu insan tutkuyla bağlı olduğunuz bir niş pazar seçmenizi tavsiye edecektir. Ancak bunun tam manasıyla doğru bir yaklaşım olduğu söylenemez. Seçeceğiniz sektör kar ve tutkunun birleşimi olmalı, ancak kar konusuna bir nebze daha fazla eğilim göstermelidir. Çünkü stoksuz satışa ilişkin en iyi iş fikirleri genellikle en karlı olanlar arasından çıkar. Ayrıca para kazandıran bir işe tutkuyla bağlanmak çok daha kolaydır.

Bazı web siteleri trend ürün listeleri oluşturarak en doğru seçimi yapmanız konusunda size zaman kazandıracaktır. Bu tarz ürünlerin insanları daha çok çekeceği aşikardır, bunun nedeni bu ürünlerin başarısının çoktan kanıtlanmış olmasıdır. Rekabet ortamından yoksun bir nişi seçmenin ne denli mantıksız bir adım olduğunu zor yoldan öğrenmek istemezsiniz, öyle değil mi? O halde dropshipping iş fikrimizi nasıl belirleyeceğiz? Fitness, moda, mücevher, güzellik, teknoloji, cüzdan ve sırt çantaları vb. nişler bu alanda satış yapmayı tercih eden çevrim içi mağazaların alınlarının akıyla çıktıklarını gözlemlediğimiz her daim revaçta olan iş fikirlerinden yalnızca birkaçıdır. Örneğin, elektronik araçlara yapay zeka donanımı sağlayan şirket Jungle AI’nin kurucusu Tim Kock, kısa süre önce stoksuz satışa yönelik deneyimlerini paylaştığı- ananas satışı işinde başarısız olup saat satışında başarıyı yakalamasının nedenlerine ilişkin- bir dropshipping vaka çalışması yayınladı. Çalışmada saat satışından sadece 8 hafta içinde yaklaşık 7000 dolar kazandığı bilgisine de yer veren Tim Kock bu çalışması ile söz konusu dropshipping iş modeli olduğunda niş seçiminin ne denli önemli olduğunu bir kere daha gözler önüne sermiş oldu. Bu yüzden sizler de farklı dropshipping nişlerine ait farklı iş fikirlerini mercek altına alma konusunda zaman harcamaktan çekinmemelisiniz.

Hazır listeleri incelemek yerine kendi dropshipping iş fikrinizi oluşturma konusunda kararlıysanız, şu noktaları aklınızda bulundurmanızda fayda var:

Unutmayın, başarılı dropshipping iş fikirleri her daim en trend olanlar arasından çıkmaz. Bunun yerine, mağazanızda seçtiğiniz nişe ilişkin en trend fikirleri barındırmaya odaklanmalısınız.  Örneğin denim kıyafetler moda dünyasının en vazgeçilmez ve en eskimez trendleri arasındadır. Ancak, yapay kirpikler güzellik nişine ait bir eğilimdir. Mermer telefon kılıfları satmanız ise telefon kılıfı nişinin kapsama alanındaki bir eğilimi ifade eder. Uzun ömürlü bir işletme kurabilmeyi hedefliyorsanız, trendleri mağazanın tamamı olarak değil mağaza içinde yer alacak herhangi bir ürün olarak algılamayı öğrenmeniz gerekecektir. Tam da bu yüzden dropshipping iş planı üzerinde çalışırken bu gerçekleri aklınızda bulundurmanız yararınıza olacaktır.


 

Hangi ürünü satacağınıza karar verip iş fikrinizi netleştirdikten sonraki adımınız,  rakiplerinizin kim olduğuna, hangi ürünü sattıklarına ve nasıl bir satış stratejisine sahip olduklarına ilişkin kendinizi eğitmek olmalıdır. Bu işi yapmanın farklı pek çok yolu vardır.

Nasıl mı?

 


 

Bu adımda dropshipping e-ticaret işinizi en doğru şekilde hayata geçirmenizi sağlayacak temel birkaç noktadan bahsedeceğiz:


Gelelim bir dropshipping işletmesini en iyi nasıl pazarlayacağınızı bulmaya… Artık ürününüzü bulduğunuza ve mağazanızı açtığınıza göre sırada uygun pazarlama stratejilerini kullanmak var. Üstelik bu işi yarın çok geç olabilir mantalitesiyle yapmanız gerekiyor. Bunun dropshipping iş planınızın en önemli adımı olacağı gerçeğini de aklınızdan çıkarmamalısınız. Bu yüzden mağaza tasarımınıza ilişkin ince ayarlar yapmaya takılıp kalmaktan çok mağazanızı geliştirmek için uğraşmanız çok daha akıllıca olacaktır. Kendinizi ateşe atmaktan korkmayın. Zira ilk satışınızı yaptığınızda her daim hatırlayacağınız o mükemmel anlardan birini deneyimleyeceğiniz kesindir!

Bu işlerde yeni iseniz, sıkı bir kontrol altında tutmanız gereken bir bütçeye sahip olmanız muhtemeldir. Endişelenmeyin,en parlak pazarlama fikirleri elinizin en darda olduğu anlarda dahi gelebilir. Gelin sizlerle başlangıç aşaması için işinizi görebileceğine inandığımız birkaç pazarlama fikrini paylaşalım.

 

Web sitenizi, markanızı ve pazarlama stratejilerinizi oluşturmak adına yeterli zamanı harcadığınıza inanıyorsanız, vakit kaybetmeden bu sıkı çalışmanın sonuçlarını analiz etmeye başlayabilirsiniz. Analiziniz sırasında bazı pazarlama faaliyetlerinin oldukça başarılı olduğunu, bir kısmının ise mutlu sondan bir hayli uzak olduğunu fark edeceksiniz. Ya da rakiplerinizi inceleyip fiyatlandırma stratejilerinizi yeniden gözden geçirebilir ve işleri iyiden iyiye kızıştırıp daha rekabetçi hale getirmek için neleri değiştirip değiştiremeyeceğinizi araştırabilirsiniz.

Web trafiğinizin azalmayıp aksine belirgin bir artış gösterdiğinden emin olmak istiyorsanız, çevrim içi trafiğinizi değerlendirebilmek için Google Search Console veya Google Analytics gibi araçlardan da yararlanabilirsiniz. E-posta pazarlaması veya sosyal medya raporlaması için üçüncü parti araçlar kullanıyorsanız, haftalık veya aylık otomatik raporlar hazırlamayı tercih edin, böylece bu bilgileri düzenli olarak analiz edeceğinizi kendinize hatırlatmış olursunuz. Bir araç yardımı ile verilerin hızlı bir şekilde görüntülenmesi dahi işletmenize ilişkin herhangi bir kampanyanın işlerliği konusunda karar vermeniz için yeterli olacaktır.

Başarılı bir çevrim içi e-ticaret mağazasına ilişkin en önemli detay, çevrim içi ortamdan elde ettiğiniz geliri artırmak adına sık sık test ve optimizasyon sistemlerini kullanmaktır. Bu, web sitenizin piyasanın en iyi uygulamalarının gerisinde kalmamasını sağlayacak, hatta işleri bir adım daha öteye taşıyıp rakiplerinizin önüne geçmenize ön ayak olacaktır.


İşte bu kadar! Sizler için hazırladığımız dropshipping işi ile e-ticarete nasıl adım atacağınıza ilişkin faydalı bilgiler sunan bu yazının sonuna geldik. Artık yapmanız gerek tek şey yazımızda geçen tavsiyelerin bir kısmını kendi çevrim içi mağazanıza uyarlayarak e-ticaret mağaza imparatorluğunuzu kurmaya çalışmak olmalıdır. Sürece ilişkin sorularınız varsa yorumlarınızla bizlere ulaşmaktan çekinmeyin. Ve unutmayın, dropshipping işinde başarılı olmanın ilk adımı bu işe atılma kararı alabilmenizdir.

 

Bu İçeriğe Tepki Ver (en fazla 3 tepki)